Rapportera inlägg

Valt inlägg:

Tack för bilderna Jocke - bara dessa färger på de rappade husen väcker minnen - och ibland undrar man över hur medveten naturen är i sitt skapande - på ön Ko Samoi finns en naturskulptur som kallas "Stora Pappa & Stora Mamma" Det är en stor rejäl erigerad fallos på flera meters höjd och alldeles bredvid en underbart kvinnosköte med svallande kåtsav flödande med rytmen hos havets dyning. I det fördolda är det en kultplats av "Eros nåde" medan turisterna i dagsljus står på rad med gapande munnar och kameran i högsta hugg. Alltså - här finns dom båda inom räckhåll för varandra - mindre konstigt vore det om dom slumpmässigt var utslängda lite här och var på klotet. Såg på bilderna också en del solugnar av skiftande slag - jag har provat en variant som var gjord av ett reflekterande liggunderlag som var möjligt att rulla ihop. I husbil tror jag det kan vara en bra lösning för att minska bränsleåtgången vid matlagning och kanske uppvärmning av vatten - fast jag kan tänka mej att i det klimat du befinner dej nu är det väl kylning av vatten som kräver sitt - trevligt att få följa dej på din resa - träffade förresten en marockan i går - vi brukar ses ibland - dom är inte direkt rellativt trevliga de goda marockanerna, men däremot generellt :- undrar vad Forsblom säger om generalism en som filosofisk skola? Det handlar ju inte om generaler och dylika pyramidala organisatörer - mer om en anad folksjäl med specifika drag - nu vet ju både du och jag att sådana skiftar över tid - vi svenskar till exempel har ju ofta beskyllts för att vara inbundna och aningen melankoliska, men efter våra resor och globala äventyr har något förändras och den symboliska bilden av svensken som en gammal oxel - grå och knotig stämmer inte längre. Tror faktiskt att det skulle göra alla folk gott att få komma ut i världen och se sej om. Ha det så gott där i värmen :-

Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?