Valt inlägg:
På 50-talet hade kvinnor lägre lön, i t.ex jordbruket, men även tidigare pension. Man ansåg de orkade mindre. Rätt eller fel? Kvinnor har än idag många fler betalda pensionsår, plus arvet efter mannen. Dessutom är kvinnor mer sjukskrivna än män. Vad finns det för anledning för en småföretagare med hårt jobb, att anställa en kvinna som medhjälpare? Det här måste man nog ta med, och det tror jag en kapitalsitisk lönemarknad gör, därav procenten. Jag tar inte ställning, tiden man är anställd, sjuk eller ej osv, måste också räknas in. Det jag tror man måste uppvärdera är manligt liv, mäns kroppars värde till kvinnlig nivå. Titanic, läget i arabvärlden just nu hur det vinklas i media. Men det kan vi ta en annan gång. OM du är intresserad, här är min artikel om hur "jämställdheten" etablerades i Sverige. I något satirisk form...http://www.sourze.se/Sverige_vc3a4rldens_mest_jc3a4mstc3a4llda_medlc3b6parland_10521238.asp
Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?