Valt inlägg:
forsblom #59 / "Om du är utillarist, då måste du ta hänsyn till majoriteten!". Nja, jag tror att det lidande som en individ drabbas av för att de ser att det finns homosexuella är mindre än det lidande homosexuella skulle drabbas av om de fördömdes kraftfullt så även om de ogillande är fler så tror jag att deras lidande är ganska ringa. Jag gillar t ex inte surströmming och blir äcklad när jag hör om någon som äter sursträmming. Jag kan leva med detta. Att däremot själv bli förbjuden att äta lax som är det godaste som finns skulle orsaka mig mycket mer lidande. Det är alltså inte bara en fråga om hur många som lider utan också hur mycket de lider. De som lider av att se homosexuella för att de själva egentligen är homosexuella men inte kan erkänna detta för sig själv som någon amerikansk pastor jag inte mins namnet på lider antagligen mycket. Detta ser jag dock inte som ett onödigt lidande utan något som har stor potential att leda till att de kan hitta ett friare och lyckligare liv när de väl accepterat vem de är och kommer ut ur garderoben.
Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?