Valt inlägg:
Forsblom - Ser att det blev lite långt igen. Hoppas du ursäktar, men jag har inte tid att dela upp det - skidorna kallar -- Fortsätter här med ett annat av din tillvaros problemområden, och för att inte missförstå dej borde jag först fråga vad det är som stör dej då det gäller homosexualitet. Du förkastar de homosexuellas beteende säger du, men du tolererar dem. Alltså att enligt vad dej anbekommer så får dom leva som dom vill och du tänker inte förhindra det. OK - det verkar generöst, men varför bryr du dej om detta överhuvud taget? Antingen har naturen har skapat dessa människor sådana dom är, eller så har det samhälle vi sedan generasioner byggt upp betingat uppkomsten av homosexualitet. Oavsett vilken modell du antar så är det människor vi pratar om som försöker leva efter sina premisser och så länge dom gör det och mår bra och inte skadar andra så kan jag inte se det på annat sätt an att det är gott så. Dessutom blir det mindre aborter som ju är något annat som bekymrar dej. Du håller med mej i en sak i alla fall ser jag citat//men det betyder samtidigt att jag har all rätt att kritisera deras livsstil ---- liksom de har all rätt att kritisera mina åsikter//sc Ja det kan ni ju alltid syssla med, men jag tror att de homosexuella helst skulle slippa kritisera dina åsikter då det knappast gagnar deras välbefinnande att försöka få dej på andra tankar - däremot skulle jag kunna rekommendera dej att söka lite kunskap i ämnet varvid du ska finna att det inte bara är människodjuret som föds med diverse variationer beträffande sexuella preferenser som inte har med reproduktivitet att skaffa. Många upplever sej som varande av ett annat kön än det yttre. Så har det varit och så kommer det förmodligen att fortsätta vara tills några klåfingriga genetiker programmerar om allt och gör det enhetligt och strömlinjeformat - kanske aningen opersonligt men förmodligen helt lugnt och framför allt effektivt då även detta yviga tänkande och sökande efter livets sanna mening i samma veva kan förhindras på genetisk väg genom att reducera utvecklingen av hjärnan till att endast sköta de mest rudimentära funktionerna. Välkommen du nya sköna värld. Nej Forsblom - så vill jag inte ha det trots att lidandet så som vi känner det i dag kanhända skulle minimeras - men som en ren ryggmärgsreflex känner jag att det då dyker upp ett annat lidande som helt säkert kommer att vara etter värre.
Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?