Rapportera inlägg

Valt inlägg:

Forsblom: En härlig dag trots att det inte är soligt – nu har jag gjort i ordning ett par nya skidor till lillungen - snart blir det åka av. Men först ska jag försöka skingra lite av dina undringar och börjar med frågan om ”vilken objektiv och allmängiltig lära som säger att jag måste respektera dem som utför en abort enligt relativismen?” För det första tror jag inte att folk utför aborter enligt relativismen. För det andra handlar det som i så många andra fall om acceptans av andra människors egna beslut – och för det tredje så har vi detta med rätten att handla enligt eget gottfinnande så länge du inte skadar någon annan – och här har vi kärnfrågan då det gäller abort – det går ju inte att komma ifrån att en abort skadar eller snarare avbryter ett påbörjat liv. Var och en som står inför den situationen måste då gå till sitt eget samvete - och det ankommer varken på dej eller mej att gå in med våra eventuella veton – kanske en abort är det som skadar minst.

Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?