Valt inlägg:
Forsblom #53 Du undrar om jag kan definiera lidandet enligt relativismen - det finns ingen annan definition i relativismen än upplevelsen - lider du så upplever du att du lider och det oavsett "ism"? Sedan undrar du över min definition av intolerans enligt relativismen? Om du nu inte hör till de saktmodiga skulle jag kunna tänka mej att du inte skulle vara tolerant mot ditt lidande om du led - möjligen skulle du kunna föreställa dej att det är din gud som sänt dej detta lidande och överlämna dej och lidandet i din guds hand - men skulle du inte lasta denna gud för lidandet och plötsligt stå där med en spik i foten så skulle det förvåna mej om du tolererade det och lät spiken sitta kvar - lidandet handlar alltså om upplevelse - och tolerans är en fråga om orsak och verkan och den upplevandes förhållningssätt till dessa parametrar - vilka alla är relativa utom spiken :-
Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?