Valt inlägg:
31 Leif: Själva förfarandet är det antagligen inget unikt med, men det är knappast något som kan förekomma särskilt ofta, eftersom det finns en begränsad mängd statligt ägande. Det jag skrev och antydde i min artikel var att det antagligen är unikt att ha sålt ut så många statliga bolag och statliga aktier under just finanskrisen. I övrigt så kritiserar jag utförsäljningen för att den inte gått till att betala av på statsskulden, utan verkar snarare ha använts till skattesänkningar och till att parera en svag ekonomisk politik som inte kan hantera en finanskris utan extratillskott i form av de engångsinkomster som utförsäljningarna är. Det är knappast en hållbar ekonomisk politik i det långa loppet. Sedan kan man säga mycket om konsekvenserna eller fördelarna av att sälja ut statliga bolag, men det intressanta är att man inte gjort det man sagt att man ska göra, och därmed fört svenska folket bakom ljuset, både dig och mig. Och att det är en ytterst tveksam ekonomisk politik, eftersom den är allt annat än långsiktig.
Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?