Rapportera inlägg

Valt inlägg:

Författaren anger oro för regeringens utförsäljning av statliga verk och dessutom anger ett löftesbrott av Anders Borg då han inte betar av statsskulden med friska pengar. I samma andetag framhärdas ”att låta statsskulden skena är såklart negativt på sikt, men en utebliven amortering är inget som kommer att drabba skattebetalarna på kort sikt”. Denna ambivalens låter läsaren ana en tendiös större icke ekonomisk agenda. Den om ”vänstern och välfärden”. I min förra mörka kommentar uttryckte jag mig uppgivet, jag kanske är skyldig en förklaring. Vid senaste valet då auktionspolitiken florerade som värst, lyckades de rödgröna övertrumfa alliansen utbud för statsbidrag till kommuner och landsting med 0,89 9 promille, vilket ligger inom ramen för felräkningspengar. Varför denna fega likriktning, jo dom svenska riksdagledamöterna har försatt landet i en sådan sits - så för att kunna förändra inrikespolitiken utan att förlora vid nästa val, krävs av varje ledamot minst utbildning som postdoktor i social demografi. Slutligen om vi nu skall bry oss om våra statliga verk. Vattenfall står för 60 av intäkterna, kan det vara så mycket bevänt med de övriga 56?

Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?