Valt inlägg:
När det gäller att lura majoriteten för att gynna ett fåtal, då är massmedia helt med på noterna. Minsta grundkurs i företagsekonomi lär att man inte kan minska sina skulder genom att sälja ut sina tillgångar. Om jag har en tillgång värd 1000 kr och har en penningskuld på 1000 kr då är summan av tillgångar och skulder lika med 0 kr. Om jag säljer tillgången för 1000 kr då har jag 0 kr i tillgångar och 0 kr i penningskulder och summan av pennningskulder och tillgångar är även nu 0 kr. Alltså kan inte en försäljning minska ett lands samlade skulder. ---- Däremot kan landet ha politiker som inte vill redovisa värdet på landets tillgångar, därför att man vill att medborgarna skall uppfatta landet som skuldsatt även när det inte är det. Och detta har man gjort i Sverige i årtionden. --- Sanningen är att de ondskans människor som tänker och röstar borgerligt, vill föra över gemensam egendom på ett fåtal privata händer till ett så lågt pris som möjligt. Alla realvärden skall hamna i pyramidens topp. Borgaren prisar en utveckling som slutar med total ekonomisk diktatur. Antagligen är han korkad nog att tro att det är just han som skall få sitta på toppen. Känn dig blåst, borgare!
Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?