Valt inlägg:
Jag kan inte heller somna om. får se om de thjälper att ha läst Unos artiklar, vilka ja gtidigare varit nästan den enda att kommentera. Ofta intressanta men svårtolkade eller orealistiska förslag. Den här var enklare, men jag förstår inte rubriken, den återspeglar ju inte innehållet, gudskelov. Det behövs i allmänhet inte ökad produktion, det förslösar resurser/tillgångarna. Det behövs bättre fördelning, som artikeln väl är inne på, kanske blev lite sömnig ändå..... Om vi sänker arbetstiden för lönearbetare på sikt till 4 timmar. Kann man införa treskift på arbetslokaler, de som också står tomma och drar energi mm 60 av tiden. På sikt minska dessa enorma industirlandskap som alltmer förfular vår värld. Och kostar både miljö, resurser osv. Då kan den frigjorda tiden användas till egenfriskvård, bostäder, hobbies mm. Men det är en utopi vill jag nämna för de till höger och vänster i betongpartierna som ev går i taket... Men det finns forskare som är inne på detta. Att hålla folk i sysselsättning 8/tim in absurdum är många gånger kontraproduktivt. Samtidigt som vi inte orkar/hinner vårda alla våra alltmer sårbara oreparerbara produkter av låg kvalite, gäsp, nu blev man sömning...
Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?