Valt inlägg:
Apropå dumheter, jag lyssnar på dig, jag lyssnar på biologerna men jag sätter de berörda i främsta hand. Verkliga vargproblem finns bara bland vargarna och bland de direkt berörda! De ekologiska brister som du påstår uppstått i vårt land då vi varit utan varg har ersatts av ett annat rovdjur, människan!
Den vargstam vi hittils haft i Sverige har varit för liten för att kunna användas i värdefulla studier. Enligt forskaren Camilla Wikenros vid Grimsö viltforskninsstation anser hon att våra svenska miljöer är så påverkade av civilisationen att skogen och miljön påverkas främst av skogsbolagen och dess arrendatorer. Vi har därmed inga kaskadeffekter att mäta i nuläget. Det där med att skjuta rävar det var dumheter - det skall inte skjutas varken rävar eller vargar.
Enbart med minoritetsbeslut för en försöksverksamhet med inplanterade vargar kan vi få de oönskade effekter som du vill motbevisa.
Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?