Rapportera inlägg

Valt inlägg:

11 Jag får väl svara med samma mynt till Leif. För du manifesterar bara din egen dumhet när du påstår att vargen inte påverkar vårt ekosystem. Du har inte en aning om hur vargen påverkar hela näringskedjan eller hur extremt komplexa våra ekosystem kan vara, där det KAN räcka med en liten förändring för att skapa en så kallad kaskadeffekt som kan få enorma konsekvenser, trots en till synes liten förändring. Du borde lyssna mer på biologerna, de vet vad de snackar om och blanda för farao inte ihop seriösa argument med Bambi-argument som om de kom från samma personer. Jag har överhuvudtaget inte nämnt nåt om att vargen är söt eller gullig. Och som jag skrev i min artikel om du alls läst den? så skrev jag att det inte har någon som helst betydelse som vargen har svenska eller ryska gener. Du tar upp bandmask, du tänker nog på dvärgbandmasken som riskerar att sprida sig i vår natur. Vargen är knappast den största orsaken till detta. Så varför inte skjuta av alla rävar, och alla andra däggdjur som den kan spridas i? Dvärgbandmasken har kommit via Mårdhunden som kunnat växa sig stark och vandra in i Sverige just på grund av människans ingrepp i Ekosystemet då man i Ryssland massuppfödde dem för pälsens skull. Alla rovdjur har en viss hämmande effekt på utbredningen av andra djur och växter, så för varje djur som tas i från eller läggs till i vår natur så får det oförutsägbara konsekvenser. Kom inte och säg att du vet att det inte är någon fara om vargen försvinner ur vårt ekosystem, för det kan jag garantera dig att ingen vet helt säkert vad följderna bli.

Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?