Valt inlägg:
Förakt för svaghet är en kulturell nyckelfaktor..seklets bästa bok om Nazismen av Harald Ofstad hade ju det som titel...Vad vi kan se är dock att maktens problem är att få lydiga tjänare till sina projekt...annars blir det inte utförda...Att riksdagen tar ramverk är inget att förvånas över...det märkliga är att man hittar så många empatilösa, psykologiskt asociala anställda som utför slakten på de svaga..."Om inte jag gör det så gör någon annan det", "Jag kan ju inte säga upp mig" etc.etc. dessa dagtingare med sitt samvete måste dels få en motkraft emot sig och dels behöver de en väg att uttrycka sina samvetsbetänkligheter..annars har vi snart fostrat en generation byråkrater som inte frågar sig något annat än hur mycket de tjänar och när leden av orderlydare är formerade..då kan allt svart hända..Mats Persson ? Jag väntar på lite damage control..eller i bästa fall lite tankar
Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?