Rapportera inlägg

Valt inlägg:

Dag... Nu överträffar du dig själv. Ditt kommentar är så urbota korkad så den knappt behöver kommenteras, men ändå. den vittnar om en människosyn Din Dag! som är oerhört mörk dyster och fördömande. jag kan tänka mig att du ser de människor du anklagar för att vara så hänsynslösa, som tänkande som du själv. För ett är ju helt klart: du drar dig inte för att dra människor över en kam, och fördöma människor du aldrig träffat. Självklart vill de människor du nämner inte andra människor något annat än gott. Vad skulle de vivna på att göra illa? Jo, jag känner till din teori om illuminati, jesus och judar, som i en illvillig konspiration försöker lägga hela världen under sina fötter. Jag känner till din teori om att det inte var flygplan som flög in i tornen den elfte september. Men i verkligheten fungerar det inte så Dag. I verkligheten försöker människor göra så gott de kan med sina resurser, och de absolut flesta vill faktiskt inte sina medmänniskor annat än gott. men visst, lek för ett ögonblick med tanken på att Maud Olofsson är en ond illvillig människa som vill döda andra för att bli rik. Vore det då inte bättre att hon manövrerade ut människor som har pengar, än människor som inte har. Lidande svaga människor är dock inget hot. Men detta kan du aldrig förstå, och du bevisar det genom dina fullomligt vansinniga teorier på detta forum, och genom ditt förakt för människor du inte känner. Det är ett förakt jag kan lova dig att våra politiker inte känner. Världen fungerar inte så.--- med detta sagt: Försäkringskassan, som drivs av människor, vilkak var och en försöker göra så gott de kan efter sina förutsättningar, gör ibland misstag. men direktiven är glasklara: om man är sjuk så skall man inte arbeta.

Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?