Valt inlägg:
Det lilla jag vet om mayakalendern så är det väl närmast själva tiden man menar skall förändras. Inte att det skall ske någon slags fysisk katastrof av typen meteoritnedslag. Den linjära tiden - där år läggs till år - övergår till något som inte går att beskriva utifrån de erfarenheter av tid och existens som vi känner igen. --- OM allt vi upplever sker i ett hologram så kan man tänka sig att det som upprätthåller det innevarande hologrammet låter detta hologram bryta samman till förmån för ett nytt. Alltså t.ex. typ det bibliska - en ny Himmel och en ny Jord. Även asatron har ju sitt Ragnarök. --- Jag gillar Prof. Birger Schmitz´s uttalande "Det är ett sundhetstecken att tänka djärva tankar och spekulera" men måste samtidigt misstänka att han kan vara en konspirationsteoretiker av kryptotyp. ---- Jag tar det igen - "Det är ett sundhetstecken att tänka djärva tankar och spekulera"
Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?