Rapportera inlägg

Valt inlägg:

Joakim, jag lyssnar på dem alla, läser Doris Lessing och utformar mina egna åsikter. Jag är mycket misstänksam mot alla former av flocktänkande. Den dagen jag tycker som mitt parti i alla väsentliga frågor lämnar jag politiken, för det är bevis nog på att jag hållit på för länge. Antingen det eller att allt som behöver uträttas redan är uträttat. : Den här kritiken borde självklart framföras till Tanja själv och det ska jag också göra vid tillfälle. Världen är alltför full av folk som bara säger det man vill höra. Jag är välsignad med både familj och vänner som är villiga att säga till när jag har spenat mellan tänderna både bildligt och bokstavligt. Att få kritik är viktigt för att man ska utvecklas. Jag har inte följt Billing heller - som sagt skolan är mitt huvudfokus - så jag kan inte uttala mig om hans åsikter mer detaljerat. Det är det sansade tonfallet och viljan till dialog med folk som tycker annorlunda jag applåderar. Jag gillar Reinfeldt men förstår inte riktigt hans hållning när det gäller jämställdhet. Det där, men också dörren för kvotering, målet 50/50 samhälle. Känns varken konservativt eller liberalt. I början trodde jag det var taktik, men han tycker nog helt enkelt så. Kanske pga vad han ser omkring sig. Moderaterna har varit och är i hög grad fortfarande rätt gubbstyrda. Inte minst i min kommun. Men det är farligt att halka för långt från människosyn och ideologi i politiken.

Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?