Rapportera inlägg

Valt inlägg:

Helena. Det var länge sdan jag blev så glad som när jag läste Maria Settergrens artikel, så full av insikt och empati för både mammor pojkar. Vi senare är tämligen svälfödda på den varan, man kan inte leva på all den dynga som mediafeministerna kastar på oss, även som pappor och män, och inte på alliansens enkönspolitik som du själv varit inne på. Verkligen rena svältkosten, nej inget alls! Ja, jag tycker det är dags se nedan att byta ut benämning "feminist", det gjorde jag redan -77. Oavsett historien, så vad jag vet så är nyfeminismen ett påfund från -68 inget fel på årtalet av unga säkert välmående kvinnor på Berkely University i världens rikaste område. Vilka kom fram till att de skulle ses som de förtryckta, medan svarta i USA forfarande kämpade för sin värdighet, sina liv. Och se hur gick det, genom media? Se ovan! Du vet väl vad Sommers skriver. "Who stole feminism?" Och vad Doris Lessing sa i TV4 inför Nobelpriset på frågan om vad hon tyckte om feminister i dag: "Hemska förfärliga människor!". Skulle tro att både Schyman, Lundgren, Rosengren, Winberg, von Wachenfeldt, Bratt-Wittsröm, Boethius, glömde jag nån? satte kakan i halsen, den som de både vill behålla och äta upp! Alla de som tidigare i bl.a. SVD så stolt hade betygat både sin stora trohet till henne och glädjen över Lessings pris, "till en av oss!" Vart skulle du vilja ställa dig där Helena, in i ledet hos det nämnda gänget eller hos en fritänkande och modig Lessing?

Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?