Rapportera inlägg

Valt inlägg:

73, jag kallar mig feminist för att det är ordbokstermen för att vilja verka för jämställdhet. Det finns en diskussion om det här under min artikel"Sabunis satsning på jämställdhet imponerande" inte min rubrik. Jag klipper in en av mina kommentarer: "Vi kan inte få jämställdhet annat än som ett gemensamt projekt. Upplevs ordet feminism som exkluderande och orättvist behöver det självklart bytas ut. Däremot är det nog inte så konstigt att ordet ser ut som det gör. Det har ju faktiskt länge handlat bara om en frihetsrörelse för kvinnor. Så John, jag välkomnar din omförhandling och ska gärna byta till någon annan ism och även propagera för den så fort det är myntat. Men det borde kanske göras internationellt? Finns ingen masculinist på engelska heller. Permalänk Anmäl #20 Helena von Schantz, 2011-07-17, 23:11" Jag förstår heller inte alls vad du menar med att feminist skulle komma med färdiga åsikter? Det ordet handlar bara om målet, inte om vägen. För egen del tar jag inte emot något åsiktspaket. Jag är folkpartist men mot kärnkraft, sexköpslagen, FRA och annan integritetskränkning. Och jag är för övrigt alltid redo att ändra ståndpunkt om argumenten är övertygande. Vill påpeka att Camilla åkte ut pga Sverigedemokraterna, inte FP. Hon stod högst på listan, fick många kryss, men folkpartiet som parti fick för få röster i Dalarna.

Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?