Rapportera inlägg

Valt inlägg:

Leif 72, Jag hade tid bara med en kommentar igår. Då kom alla tre barn hem samtidigt för första gången på mer än ett och ett halv år min äldsta dotter har varit i Australien ett år. Vi badade, bastade och åt en lång god middag och det var helt ljuvligt att för en gångs skull inte sitta vid min laptop eller på ett tråkigt möte och prata politik. : Det är inte lätt att reda ut vilka skillnader som är biologiska och vilka som är kulturella. Därför behöver jämställdhetspolitik vara varsam. Fokuserad på att undanröja hinder och undersöka orsaker. Målet ska vara frihet och manöverutrymme för alla. Ja och tolerans och acceptans också förstås. Jag tycker inte att Tanja Bergkvist är för skarp, jag tycker att hon är för föraktfull. Två olika saker. Det handlar om att bonda mot en gemensam fiende i bästa kameraderi, inte om att medverka till samarbete, tolerans och lyhördhet. Graden av självgodhet är en jag personligen aldrig stött på tidigare - men tycker inte att den är så förvånande när man läser de idel beundrande kommentarerna. Var är poängen med att försöka övertyga de redan övertygade? Preaching to the choir kallas sådant. De här två bitarna hänger ihop. Man kan inte påverka åsikterna hos någon man föraktar. Tanja Bergström diskuterar i stort sett enbart med meningsfränder just på grund av de metoder och det tonfall hon använder. Därför gör hon mycket mindre nytta än hon kunde göra. Mindre nytta, till exempel, än Camilla Lindberg gjorde eller än Frederick Federley och Per Billing gör.

Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?