Rapportera inlägg

Valt inlägg:

67 Helena, jag tycker det är svårt att säga någonting bestämt om könen i dagens skola utifrån subjektiva värderingar. Gick själv i 6 helt olika skolor, däribland en blandad internatskola och ett jättestort gossläroverk. Något bög-hora klimat fanns inte på 50-60-talet, och vi var lika många av båda könen som tog studenten -64. Du ser ju själv vad skolan tidning skriver, uppgifter från byråldådan hos en genusfixerad generaldirektör i det inkompetenta skolverket. Har haft en del med dem att göra. Nu är det nästan dubbelt så många flickor som pojar inom högskolan, 62. Fakta! Men total tystnad råder. Jag förmodar du har sett den utredning med förslag, 115 miljoner för "jämställdhet", som Sabuni/Björklund. Totalt i avsaknad av vad lärartidningen skriver. Medlidande för flickor och som vanligt, skuldbeläggning av pojkar! OM det idag finns en antipluggkultur som måste brytas! hoppsan, vad är då ORSAKEN och hur "bryter man den. Jag tycker jag artikeln av Maria Settergren? var mycket bra! http://www.newsmill.se/artikel/2011/07/31/i-dagens-skola-skall-en-pojke-helst-vara-en-flicka

Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?