Rapportera inlägg

Valt inlägg:

Apropå betygdiskriminering mot pojkar. Så OK, jag tar väl en sak till här, med risk för de som vill under anonymitet vill censurera, "hysch, hysch" avslöjande om förtryck, inte första gången i historien. Eller är följetongen 9/11 viktigare? I USA har i alla fall Obama tagit det modiga steget att ta upp mäns frågor, med bistånd av Warren Farrel, en nagel i ögat på USA:s feminister. Men här från Sverige: "Som fd kursansvarig vid en högskola kan jag intyga att det sker diskriminering och politiska intervjuer av pojkar och män, både vid antagningen av studenter och tillsättning av lärare. De radikalfeministiska doktrinerna om könsmaktsordning och föreställningen om gruppen män som förtryckare och förövare genomsyrar hela kulturen och skapar dessutom ofta en allians mellan radikalfeministiska kvinnliga studenter och ett fåtal manliga medlöpare – och de politiska instruktörerna lärarna. Jag förstår den frustration de här unga studenterna känner – och jag förstår dessutom hur utsatta de är, i händelse av att de skulle protestera eller redogöra för ett icke-feministisk synsätt. Faktum är att detta är bedrövligt – och att det har hänt i Sverige är egentligen ofattbart. Det är så ofattbart att de som inte själva har sett det eller direkt drabbas av det – inte heller tror att det är sant." Nej ynkedomen sitter djupt i landet, mitt tillägg. Varför?

Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?