Rapportera inlägg

Valt inlägg:

"Påståendet om att wahhabismen representerar islam är helt och hållet felaktigt" Jag vet inte om det påståendet förekommer så ofta från insatta debattörer, men bland vanligt folk så är det nog många som inte gör någon distinktion. Om de ens har hört talas om wahhabismen Men det stora problemet är ju för normala muslimer att hävda sig mot den aggressiva grenen. Det är i wahhabismen pengarna finns, som du påpekar, och därför är det det som predikas i många nybyggda moskeer finansierade från Saudi. Problemet förstärks av den stora mängden unga manliga muslimer som söker en identitet. Det är enkelt att bygga upp hat i kombination med föreställningar om överlägsenhet hos sådana individer. Ett exempel var ju Nazismen. Man behöver bara trumma in att "vi" är överlägsna, och "de" är veka och dåliga individer. Tyvärr har jag inte sett något större Islamsk motreaktion mot denna indoktrinering. Snarare är det väl så att de inom Islam som står upp mot wahhabismen tar en risk? Rätta mig om jag har fel!

Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?