Valt inlägg:
#17 Jag kan bara tala för mig själv och slå huvudet i väggen är inte min melodi även om det kan kännas så ibland. Jag känner mig inte långt ut på kanten alls men ser man på det med ett snävt perspektiv så kan det nog tolkas så, så jag förstår din poäng. Självkritisk försöker jag vara och lyhörd vill jag vara för annars lär jag mig inget. Det jag har svårt för emellanåt är att jag först på sistone börjat inse att extremt naiva människor, utan tillstymelse till vilja att ens förstå andra åsikter, inte bara är individer i andra länder långt härifrån, utan de finns här bredvid mig. Folk kan anklaga mig för att göra detsamma men glömmer helt av att jag levde själv "på andra sidan" i närmare 40 år innan jag vaknade till. Dessa människor jag pratar om kan inte ens sätta på sig mina skor i 5 minuter och försöka förstå. Men tog det 40 år för mig så kan det ta 80 för andra.
Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?