Valt inlägg:
Jag kan inte inse varför vi på Jorden skulle behöva mer "fri" energi än vad som redan finns. Ur vår synpunkt sett öser Solen ett ofattbart överskott av energi över oss. Vad vi behöver är inte mer energi, utan förmågan att ta till oss den energi som redan finns i överflöd. --- Hos mig har psykologin gradvis fördjupats till andlighet. Från psykologin har jag erfarenheten och övertygelsen att ingen mognadsprocess, av vilket slag den vara må, sker utan ett inre motstånd. Ett motstånd som ofta stegras till psykisk smärta kallad ångest eller övergivenhetsskräck/övergivenhetsdepression. --- Under min tid på Sourze har den andliga, ursprungliga och medfödda dimensionen i mig arbetat sig upp genom mig och kommit närmare ytan. Korsets symbolik har har fått ett levande värde inom mig. Att korsets mystik blev min verklighet, är mer än jag tidigare visste att begära. Det bara kom. ---- Den energi jag tror att de längtar efter, som letar efter "fri" energi, är Livsenergi. Det är den Livsenergi som det nyfödda barnet har fri tillgång till, men som tvungen anpassning till omgivningen stryper. Och jag tror att man vill ha tillbaka det fria flödet av Livsenergi smärtfritt, utan eget lidande. ---- Tårar kan tvätta grumlade ögonen rena nog att börja se. Men det finns ingen "fri" och sorglös väg till seende. --- Lögn stryper livsflöden. Sanningen öppnar flödena igen. Men precis som med nedkylda händer, så känns en enorm smärta när det varma blodet släpp fram igen tillsammans med krampens - förljugenhetens - smärta. Den smärtan vill man slippa undan då man söker "fri" energi utanför sig själv. --- Jag finns här på Jorden. Den här Jorden lyder under materiella lagar. Den tröghet som finns här är nödvändig eftersom omogna psyken skulle hitta på alldeles på mycket vansinnigheter om tillvaron inte bjöd på tröghetens motstånd. Att inte acceptera den dimension man finns i anser jag vara oriktigt. Hela jordanden - Gaia - kommer snart att hamna i en dimension där tankarna kommer att kunna skapa. Men detta kräver perfekt mognad hos Gaias psyke annars skapar tanken sin egen undergång vid minsta skräck. --- Tyvärr Leif, och kanske även Spartacus, "fri" energi är ingen som helst lösning. Tvärtom skulle den, i händerna på människor som inte släpp upp all sin inre smärta, snabbt leda till hela jordelivets förstörelse. Fria flöden inom alla människor är räddningen. Där lust finnes behövs ingen "fri" fysisk energi. Solen räcker så bra!
Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?