Rapportera inlägg

Valt inlägg:

Jag tror inte att det går att ändra så mycket på könsmönstret och därför menar jag att kvinnor egentligen är förtryckta och att de satt sig själva i den situationen. Man vill en sak, men känner en annan. Det är ingen poäng med en kamp mellan könen menar jag, för det är onaturligt och kvinnan kan inte göra om mannen till kvinna, för det är också onaturligt. Så själva kraften som ligger bakom könskampen är förmodligen av sexuell karaktär och har även andra orsker naturligtvis. Själv har jag alltid sett mig själv som en människa, trots att jag är kvinna och jag har sett mannen som en man med andra egenskaper än kvinnan. Trots det kan man göra revolt mot orättvisor mellan könen, som förmodligen alltid kommer att finnas kvar. Jag tror inte att man kan tvinga mannen in i en folla med vilka medel som helst. Reinfeldt vill såklart vara feminist för att vinna poäng. Bättre vore att säga att kvinnor får samma rättigheter som män, men det behöver inte btyda att supa, hora eller på andra sätt dra sig själv i smutsen. Vad härligt det skulle vara med ett samhälle där vi kunde respektera varandra för våra olikheter och inte försöka ändra hela skapelsen bara för att ändra på något.Respekt för varandra är ett ord man knappt hör i Sverige. Synd!

Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?