Rapportera inlägg

Valt inlägg:

Jocke 25 26 Ja, Robert har kanske något att komma med - annars är det väl mest mjukis bögarna som mer direkt anspelar på det koketta - som machobög faller Robert helt in i mallen - "snygg" kropp och ett rejält kön - något som tjejer också tänder på för ett snabbare äventyr i tristessen, mer sällan som familjeförsörjare då varaktigheten kan synas oviss. För övrigt vet du att jag inte heller är någon anhängare av sexköpslagen som den är utformad. Och att människor generellt skulle kunna ta ansvar för sina handlingar är ett rejält felslut - däremot måste vi ändå förutsättas kunna göra det till den dag vi omyndigförklarats, vilket de facto sexköpslagen ensidiga skuldbeläggning fritagit kvinnan från. Att kvinnor i gemen ej alla - och här instämmer även vissa män anser att sexköpslagen är ett acceptabelt grepp för att komma åt prostitutionen anser jag borde betraktas som grovt kvinnoförnedrande då det innebär att kvinnorna betraktas som ett fördummat frifrälse utan förmåga till eget ansvar. Dessutom visar det med all önskvärd tydlighet att det handlar om ett direkt angrepp mot mannen som köns och driftsvarelse - medan man fråntar kvinnan den egenskapen - den "lyckliga horan" då undantagen. ----------- Vet inte om du läst min artikel "Vem utnytjas mest då sex är till salu" http://www.sourze.se/Vem_utnyttjas_mest_nC3A4r_sex_C3A4r_till_salu_10698856.asp där jag försöket utveckla konsekvenserna av maktkampen mellan könen. Egentligen kunde lösningen vara rätt enkel för oss män - VÄGRA BETALA FÖR SEX! Gå inte med på någon form av sex där något annat förväntas i utbyte. Men så enkelt är det inte - själva familjelyckan är uppbyggd på utväxlandet av varor och tjänster - försök inte inbilla någon att det bara handlar om kåthet och bejakad lust - möjligen under en kortare förälskelsefas, men sedan kommer räknestickan fram - undantag finns förståss även här. ------------- Och hur många partnerbyten genom historien har inte gjorts mot ett bättre parti? Där är inte kvinnor bättre än män, men det finns vissa skillnader - män byter gärna ner sej i ålderskatteorgierna medan kvinnor vanligare byter sej till bättre ekonomisk status - möjligen kan en viss förändring ses nu då kvinnor i princip har samma ekonomiska förutsättningar som män. Problemet är inte som jag ser det att vi människor oavsett kön är mer eller mindre ansvarstagande - problemet är då lagstiftningen favoriserar ett kön framför ett annat.

Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?