Rapportera inlägg

Valt inlägg:

Lordchaos, jag tror jag förstår hur du menar!? Du verkar beröra en sak som jag borde skrivit lite mer om i artikeln. Nämligen den att när vi dör eller slutar existera på något annat vis så sätter vi punkt för vår mening. Sedan finns den meningen inte längre och vi kan omöjligt se någon annan mening eftersom vi faktiskt inte finns då överhuvudtaget. Har jag fattat dig rätt nu? Det är här det blir intressant för hur alltings mening ser ut. Nämligen meningen med allting och historien för allting. Från historiens allra första början tills dess absoluta slut. Om det nu finns ett början eller slut? För det är ju mycket möjligt att allting bara fortsätter i oändlighet? Och även om vi hittar något vi kan kalla för början och något vi kan kalla för slut, så behöver det ju inte vara någon absolut början eller slut. För hur ska vi veta att allting inte bara börjar om från början när vi kommit till slutet? Det är nämligen denna alltings mening eller den stora meningen som är intressant tycker jag. Hur ser DEN meningen ut egentligen? Den ENDA SANNA meningen?

Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?