Rapportera inlägg

Valt inlägg:

Hallå Bizon! Du har rätt i att jag inte försökt beskriva någon "djupare" eller "övergripande" mening i den här artikeln. Jag har bara kollat upp vad vi brukar definera som en "mening". Kankse skulle jag pratat i artikeln om en större mening, för jag antar att det är en sådan du syftar på? Jag ska ge ett exempel här: Ponera att du för första gången i ditt liv sett en mobiltelefon. Det enda du förstod först var dock bara att man kunde spela Snake på den. Därför var det inte så meningsfullt men mobiltelefonen hade fortfarande ändock en liten mening för dig, som tidsfördriv stundtals. När du sedan upptäcker att man även kan ringa på den så den ju en större mening för dig, eftersom du kan använda den i jobbet, med kompisar etc. Detta blir då även bokstavligt talat en större mening för dig eftersom mobiltelefonen upptar nu en större del av ditt liv. Skulle man skriva ner alla du ringde till med mobiltelefonen så skulle det bli en längre mening än det lilla Snake-spelande som du förut ägnade dig åt. Vad gäller hur det meningslösa får en mening så tänkte jag såhär: Att det meningslösa får en mening när du söker det. Det meningslösa får ju precis i denna mening en mening eftersom denna mening innehåller begreppet. Det är alltså själva sökandet efter det meningslösa som ger det en mening. Jag skulle utvecklat det mer i artikeln dock, det har du rätt i..

Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?