Valt inlägg:
"Du kan inte leva utanför systemet, staten tillåter nämligen inte detta. Du har ingen valfrihet." elasar #26 http://www.sourze.se/forum/thread/10737358/page3#post10738031 Jag har tänkt mycket på detta, men inte kommit på något sätt att överleva utanför systemet - om man inte vill leva som fredlös i en koja i skogen, vill säga. Jag skulle vilja att människor skulle kunna gå samman i grupper som delade en vision och byggde byar där man utvecklade de verktyg och strukturer man fann ändamålsenliga. Men då kommer staten och lägger sig i hur man utbildar sina barn, att man tillverkar sprit för att driva sina fordon med, att man inte betalar fastighetsskatt o.s.v.. Det är möjligt att man kunnat lösa just skatten med att leverera den "in natura", men hur hindrar man att staten betraktar sig som ägare av dina barn och hur de ska utvecklas? I Australien stal staten barnen från en kultur som fungerat i jag tror 60 000 år. Samma skulle ske här.
Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?