Valt inlägg:
Jag TROR att hela den Levande Jorden just nu är inbegripen i ett slags frekvensbyte, som kan liknas vid att byta kanal på en TV. För somliga av oss har redan en annan sändare börjat tas emot ganska starkt och den innevarande sändaren börjar förlora inflytande. --- Den symboliska berättelsen om Noa som byggde arken och gjorde sig förberedd på en vattenhöjning har sin motsvarighet i världen just nu. Folk kallade Noa för galning medan man själva gick på med sina vanliga liv och trodde att allt skulle vara för evigt det samma. --- Anledningen till att jag tar upp detta, är att jag vet att inget ekonomiskt system kommer att fungera så länge människor lider av en inre brist på liv en del kallar det kärlek men när jag ber människor definiera kärlek, så känner jag snart att jag inte vill ha det man talar om. Jag vill vara ETT MED MIG SJÄLV - Punkt! Så länge man försöker köpa liv för pengar så kommer alla monetära system att haverera. --- Pengar ska vara som ett blodomlopp i en människa. De skall transportera det som behövs från där det finns, till där det behövs. Pengar är och skall vara - transportmedel! Och ingenting annat. Men ett blodomlopp kräver TILLIT. Om ett organ i kroppen börja samla en reserv av blod för egen del, så uppstår brist överallt. Och börjar flera organ sedan göra detsamma, då närmar sig katastrofen snabbt. Där är vi nu. --- Den tillit som behövs är TRO - dvs den hörnsten som byggmästarna förkastade. Utan tro vågar sig ingen igenom den orostid som såg ut som myrornas krig på en gammal TV, när man sakta vred över till den nya Tvåan från den etablerade Ettan. Ett byte sker nu från yttre auktoritär ledning till en inre och ännu starkare ledning. Hela Jorden slår om till anarki av jesustyp! Så TROR jag.
Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?