Rapportera inlägg

Valt inlägg:

Här skiljer vi oss kanske åt, Spartacus, Aguirre och jag. Jag är nämligen inte på något sätt emot pengar i sig. Jag delar CMO:s rationella syn på att ha en värdemätare man samtidigt kan handla med. --- Vad jag är emot är att de med banktillstånd bankerna skapar pengar genom skuldsättning av individer, företag och stat,kommun och landsting. --- Jag vill omedelbar skrota detta galna system och se till att endast Svenska staten skall få skapa pengar och då endast pengar som representerar medborgarnas gemensamma egendom. Bankerna får sedan blir förmedlare av pengar. Men de får inte skapa egna genom kreditgivning. --- Alltså - slut med "skuldmyntfot" Istället blir varje krona ett andelsbevis i den gemensamma svenska egendomen. Inte heller någon guldmyntfot som det finns en del som hatar det allmänna som tycker. Det skall vara folkets pengar, utgivna av folket och för folket. Alla ränteintäkterna kommer att göra skatterna onödiga.

Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?