Valt inlägg:
Carl olof. Jag förutsätter att du satt dig i familjens situation innan du skrev detta. Det som stör mig en del är att artikeln skyddar byggbolaget och inte familjen. Vi kan ju konstatera på en gång att rätten gjort en felbedömning av fallet,Den skyddar byggfelen och menar att det är enligt lag att göra så grova misstag i ett nyckelfärdigt hus. Med tanke på dessa självklara fel ska ett byggbolag ta sitt ansvar och rätta till dessa. Personligen skulle jag aldrig lämna ett sådant jobb efter mig som projektledare och det är hans skyldighet att se till att jobbet blir korrekt utfört om denne inte gör det så är det bolagets chef som fortfarande har ansvaret över jobbet. I programmet nämndes även bristfällig isolering som kan leda til extrema skador om de är vid svaga punkter i en konstruktion som även husköparen observerat. Vid dåligt isolerad stomme,kattvind,bjälklag eller tak kan leda till många saker bla kall ras i huset vilket med gör högre elkostnader. Det kan leda till bristning av vattenrör vilket kan leda till vattenläckor som kan leda till totalrenovering. kondens bildas i el rör och det kan bli strömförande och därmed direkt livsfarligt. Problemet med lutningen kan redan ha uppstått pga dåligt underarbete innan grunden gjuts och när underarbetet sjunker ihop sjunker även plattan. Vattenrören som kom med i bild vid någon sekvens där blandaren skulle sitta hade helt fel cc mått skulle gissa runt 130-140 mm när det ska vara 160mm bara där är ett extremt bevis på oseriöst byggande. Det ska inte gå igenom besiktningen,det gäller även fallet i badrummet. Beställer man en färdig produkt på ett vist sätt så ska väl ändå kunden få det dom beställer. Vi säger om du beställer en svart soffa men får en röd istället. Är det då ditt fel eller är det leverantörens?
Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?