Valt inlägg:
Aguirre. Du är väldigt påläst och förtjänar på det viset respekt och trovärdighet hos oss som läser Dina inlägg. Men bland fakta får jag känslan att Du lägger in mindre grundade teorier som får oförtjänt trovärdighet invävda bland fakta. Jag tror inte på Din närmast konspiratoriska beskrivning av en majoritet statstjänare som är illvilliga mot våra uppdragsgivare. Jag vet i alla händelser att jag i min roll vid "min" myndighet med säkerhet kan rapportera att det finns inget system för ovidkommande information mellan handläggare för beskrivning av enskilda. Vi har till exempel diskuterat möjligheter att sätta varningettikett för personer som återkommande är agressiva eller hotfulla i spontanmöten men har alltid beslutat att det inte uppfyller förvaltnignsrättens krav på relevans i ärendet. Vår arbetsmiljö och vår säkerhet får naturligtvis lösas på annat sätt. Detta är fakta och jag har ingen anledning att tro att andra myndigheter skulle vara väsentligt sämre än vi. Och det har jag förstått att Du inte heller har anledning att tro. Dels har jag i tjänsten fått insyn i väldigt många ärenden och jag har också i min roll fått god insyn i kollegors inställning till vårt sätt att arbeta.
Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?