Rapportera inlägg

Valt inlägg:

Aguierre:Som vuxen mest i verbal form.Som barn i kristna fosterhem fick man ibland stryk då man vägrade hyckla:dvs låtsas att tro på det de påstod.Som barnhemsunge tyckte de fromma att jag skulle skämmas o bära arvssynden men det köpte jag aldrig. När min vår dotter dog I Norge gick medlemmarna i min mans församling från hus till hus o bojkottade min man för han hade ju bara fått sitt rättmäsiga straff av Gud.Gift sig med en atieist o då var det bra att Gud tog barnet ifrån oss.Vi fick begrava henne ensamma. Det sägs ju att i nöden prövas vännen o här fick min man upp ögonen för någonting han aldrig kunnat tro om sin trosfränder efter 25 års aktivt medlemskap.Vi fick helt enkelt flytta från Norge. Att jag kunde bibeln stort sett utantill o kunde bemöta de flesta argumenten men kunskap störde oxå de här människorna som själva inte läst så mycket utan lyssnat på predikanter. Koranen o de stora filosoferna var helt okänd mark för dessa människor.Där var min man undantaget:indirekt gifte jag mig med honom när jag såg hans bokhylla!! Inga killar i min ålder läste Søren Kierkegaard som jsut då var bådas favorit.Min man var trots en trångsynt församling en fri tänkare o hela livet han blir 87 nu har han levt som man levde i den första kristna församlingen.Dvs:-"Jag var i fängelse o ni besökte mig inte ,eller jag var sjuk o ni besökte mig inte."O lärjungarnas förvåning när Jesus sade att varje liten broder var han själv.Rolf kunde ge bort veckans matpengar eller sina kläder till någon som behövde dem bättre.När vi bildade kollektiv 1975 kunde han omsätta ännu mera av sin tro:vi kunde ju ha gratis gästrum för de som inte hade råd att hyra.Lever man så får man automatiskt stor repekt för sin tro även av icke troende o andra som t ex muslimer som bott här.När det gäller samhällets styvbarn har vi ju haft en gemensam värdegrund fast jag är ateist. Jag har skrivit en del artiklar om bibelns starka kvinnor här på Sourze o då var han ett bra bollplank.

Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?