Valt inlägg:
Lasse #17 Ta inte mina reflektioner över budskapen i din länk som ett angrepp mot dej för det var inte meningen. För övrigt håller jag med om din hypotetiska tanke i valet av en fungerande teokrati framför en oduglig demokrati - om vi med fungerande menar att styrelseskickets ambitioner är att verka för ett optimalt människovärdigt liv i ballans med övrigt liv. Men som nog framgått av mina övriga inlägg i frågan så kan jag inte se några realistiska skäl till att något sådant skulle kunna inträffa med mindre än att en befintlig gud presenterar sej och undervisar var människa i ord och handling hur detta tillstånd ska uppnås och bestå. Hittills har dessa teoretiska gudskonstruktioner bara skapat motsättningar och slagsmål om makten och vad som är sant eller ej - och det vet vi ju hur det gått - men i och för sej - har du en möjligt positivare bild så är jag idel öra.
Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?