Valt inlägg:
Tage Sundin #23. Du kan seriöst inte påstå att det har skett en utveckling de senaste århundradena? Samtidigt när folk fått sina friheter har de berövats på sin rätt att tänka fritt. Jag hycklar aldrig när jag analyserar och undersöker hur det går i enskilda länder. Den Islamiska Republiken Iran bojkottas av korrupta västledare av en viss anledning, vilket jag upplever att jag konstaterat ett antal gånger. Snarare finns det ett allvarligt problem här i västvärlden, och det är vad jag gärna kallar "moderniseringshysteri". Viljan att reformera och modernisera har gått överstyr. Nu vill många människor modernisera allt de kan lägga sina vantar på. Är det vad vi vill ha? Jag är ju konservativ av just den anledningen... Forsblom #24-26. "Vurmar för Iran" är lite att ta i tycker jag. Jag har en hel del kritik mot Iran, men jämfört med andra länder är Iran ett friare land. Att få slippa höra "islamister kommer att spränga oss i luften" är en frihet tycker jag. Jag tycker också att du verkar ha missat min poäng i tidigare inlägg, där jag klart och tydligt anklagade wahhabismen och sionismen för världsterrorn. Folk som jag spränger sig inte i luften. Folk som jag får sionister att darra av rädsla utan att ens behöva lyfta ett vapen. För folk som jag använder främst hjärnan och pennan i kampen för frihet. Jag vill ställa dig en fråga. Vad tycker om de palestinier som tvingats fly sitt land? Har de rätt att återvända till sitt land, anser du? Det finns inga fria demokratiska val här i västvärlden. Vill du vidga dina vyer får du gärna ta en titt på Honduras fall efter statskuppen i slutet av juni 2009, och hur västvärlden har hanterat denna. Läs gärna min artikel från juni ifjol: http://politikochmellanostern.blogspot.com/2010/06/ett-ar-efter-valet-i-iran-en-analys-av.html I USA är det sedan länge känt att det är stora företag som väljer fram presidenter. Här i Sverige har hemliga donationer länge gäckat demokratin. Så länge pengar har en framträdande roll i politiken, är demokrati bara en idé och inget mer. Med det systemet vi har idag, med stora företag och ekonomiska intressen är demokrati snarare en omöjlighet. Låt mig inte heller påminna om sionisternas dominerande ställning. Jag förstår i övrigt inte din kritik mot min artikel. På vilket sätt är den "konspirationsteoretisk"? Tycker du att arabernas negativa syn på Israel är den riktiga orsaken till alla dessa krig? Forsblom #42. Sverige befinner sig INTE i krig. Men våra Israel-sympatiserande politiker vill gå i krig för att det är just vad sionister vill ha. De vill ha ett krig mellan Europa och den muslimska världen. Varför tror du Isaf existerar? Varför tror du Sverige skickade trupper till ett land som invaderades av sionistiska intressen? Vi är i krig mot sionismen, och en dag i en snar framtid kommer hela världen att dras in i detta krig.
Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?