Rapportera inlägg

Valt inlägg:

Adam, Skattemyndigheten har haft min utländska postaddress i sitt register. Jag förnyade mitt svenska riktiga pass för ca 2 år. Detta pass är försvunnet, vilket jag meddelade polis och konsult. Jag införskaffade nytt tillfälligt pass för att ta mej till Sverige. Mitt svenska körkort har jag förnyat när det gick ut. Jag kontaktade skateverket och talade i god tid om at jag skulle komma hem. Jag ombads ta med mej pass ELLER körkort och visa upp mej när jag ville regga ny address i sverige. Alla tillfälliga pass SKA lämnas vid inträdet till sverige i passkontrollen. Man får inte behålla tillfälliga pass. Jag förutsatte att min kontakt med skatteverket och deras: kom in med pass ELLER körkort var det som gällde. Jag är ju inte som du säjer som en turk som kan skyttelåka mellan sina båda länder. En turk är född i turkiet, jag är född i sverige och på mitt helt nya personbevis så står det medborgare i sverige. Jag anser att jag hållit öpen kommunikation med skatteverket och informerat men fått felaktig info om sätt att legitimera mej. Om jag vetat at dom krävt at se ett tillfälligt utfärdat pass så hade jag set till att passpolisen gjort hundöra eller stämplat makulerat på det och fått med mej det till skatteverket. Passpolisen kan intyga at jag rest in på svenskt pass och att dom tagit det. Det med att betala skatt och avgifter, jag har varit skattebetalare i sverige i 25 yreksverksamma år och har tänkt fortsätta jobba i sverige. Har alltid betalat skatt och social avgifter.Har aldrig legat till last och hade helst bara fått höra ett välkommen hem.

Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?