Valt inlägg:
Vad denna debatt behöver är att det gjuts olja på vågorna. Min omvittnat timida läggning är i sådant läge omistlig. --- Eftersom anarkin är den enda vettiga levnadsprincip en mogen människa kan behålla sitt förstånd i, så vill jag här beskriva vad jag anser vara anarki. An-arki betyder utan-ledare. Men det betyder absolut inte att vara utan ledning! Tvärtom. Anarki förutsätter en mycket stark och tydlig INRE ledning. --- Den yttre makten, t.ex. mon-arkin dvs enväldig ledare över andra, hatar givetvis an-arkin. Självstyrande människor tar inte styrning av andra. När Zeus märkte att androgynerna var anarkister, så lyfte han sitt svärd och klöv dem mitt itu. Därför lever vi idag som halva varelser. Kraftlösa människor som frustrerat letar efter vår andra halva. När vi finner den och åter gör oss hela, då finns all nödvändig ledning i våra hjärtan till vilkas tjänst våra hjärnor måste ställa sig. Och åter skall de känna hotet från starka människor - Zeus, kapitalet, regeringarna, kyrkorna och alla andra förkrympta nietzscheaner med sin infantila "vilja till makt".
Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?