Valt inlägg:
Och en sak till:
FYI och alla andra som läser
det heter "Genusvetenskap", men är ingen vetenskap. Har aldrig varit och kommer aldrig att vara. Era subjektiva åsikter om kön, ska inte pressas på andra likt en religion. Alla håller inte med er och snälla sluta angrip oss som inte håller med er, jag är trött på att få 5 gnällbiggor efter mig så fort jag väljer att ha en avvikande åsikt bland er. Jag kommer aldrig att erkänna "genusvetenskapen" eller "könsmaktsordningen".
Det heter "könsmaktsteori", inte "könsmaktsordning" och detta är heller ingen vetenskap. Detta är en teoretisk och f.ö rätt dålig hållning som bland annat grundlagts av Tiina Rosenberg och Gudrun Schyman och som på många håll skamfilats och kritiserats för att sakna någon slags vetenskaplig eller faktamässig underbyggnad. Det är sant att den saknar det, men så saknar Gudrun Schyman något och det är gott rykte. Vi talar om en kvinna som under många år söp och som nu nästan åtnjuter en gudalik ställning inom feministkretsar. Att hon drack var ju naturligtvis en mans fel, inte hennes. Allt kan skönjas och stötas och blötas genom projicering och det är det enda jag och många andra ser från genusdårarna. Det är mannens fel och kommer alltid att vara det. Det är inte konstruktivt, det är sorgligt. Men det är inte lika sorgligt som att se Tiina Rosenberg, som av många förklarliga skäl aldrig har dragit till sig en man av något slag och av samma bittra skäl som alla andra fula gamla feminister måste ge sig på män; män vill inte ha dem.
Era subjektiva åsikter spelar ingen roll. Den sortens "vetenskap", ni bygger era argument på, är inte vetenskap och saknar giltighet i ett större sammanhang. Den dagen ni feminister kan lägga fram ordentliga bevis för era teser, så kommer sådana här artiklar att ha värde.
I andra fall är det bara en persons åsikter och det är vi trötta på att läsa, särskilt som illusioner om feminism blandas in. När ska mannen komma in i begreppet och då få den respekt och plats i jämställdhetsbegreppet han förtjänar?
Ja jag kan allt en del om feminism. Jag stöder jämställdhet, men inte den sorten som Dworkin och Schyman samt Rosenberg vill ha, som går ut på att angripa män. Den ensidiga frihet som kvinnor åtnjuter i deras idealsamhälle är just ensidig och inbegriper inga män, varför det inte alls är jämställdhet.
Tack för mig!
Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?