Valt inlägg:
OK Aguirre - jag kan möjligen ana vad du varit med om och förstår att det var något stort. Men har ändå en fråga som jag hoppas du vill svara på. Du säjer "gudsrelaterade" - betyder det att det var gudsrelaterat utan inblandning av Jesus för då menar jag att det inte nödvändigtvis var en kristen upplevelse, emedan man inte kan förta det den andliga dimensionen. Tänker mej att om du skulle ha din kulturella hemvist i någon annan religiös sfär så hade du kanhända relaterat upplevelsen till den - eller? ----- Därmed har jag sagt att jag har den uppfattningen att den rena andliga upplevelsen inte behöver ha något med religion att göra - undrar vad man kan tänkas få ut av att härleda ordet "religion". Associerar till "regler", och reåter,,, åter till gud kanske - beträffande det sista har jag en känsla av att man kommer närmare gud med andlighet än man gör med religion.
Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?