Valt inlägg:
Steno:många här vill ha bort rådjuren oxå av samma skäl som din fru.Jag älskar min trädgård men jag har lärt mig att undvika de blommor som rådjuren äter o fyller trådgården med sådana de inte gillar.De är ändå inte ofta inne hos oss:alla hundarn utan står utanför på ängen Men de har det inte bra så här inne i stan utan borde hitta ut på landet fast under alla våra år här har det funnits en envis flock.Fästingar får vi ändå om vi inte ger hundarna fästingvaxin tidigt på året.Det gjorde vi med katterna oxå när alla i huset hade haft borelia.Jag sover ju med en hund i sängen så jag är extra noga med fästingsmedel.Jag är lite rädd för rävskabb oxå:när det blir kalla vintrar söker sig utsvultna rävar till soptunnorna nattetid.O jag erkänner att jag matar dem oxå.När de nu är här.Jag tror att 20 talets stora trådgårdar samt ett visst kringbyggt lugn är förklaringen till att just Stureby har kvar så många vilda djur 10 min från Plattan.Igelkottar o ekorrar gillas dock av flertalet.
Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?