Valt inlägg:
Mats..Bara det att jag vet om hur många myndigheter som tar samvetsslösa beslut ger mig kraft att bli manisk i frågan, och bara skräcken att bli patologisk rättshaverist, avhåller mig från att påbörja detta korståg mot myndighetssverige.Det jag skulle önska är precis som du säger, att man uppvärderar,accepterar, samvetsbetänkligheter och civilkurage, att detta sätts på alla utbildningsagendor, som första punkt. Som tjänsteman skall man ju vara, moraliskt och samvetsmässigt, "i tjänsten", en blåkopia på den rådande lagtolkningen.Det är direkt omänskligt att kräva av anställda, för att inte tala om direkt farligt.Bra att du inte sett skit på FK, jag har sett saker jag inte trott existerade där,men som "extern" eller överordnad så blir det bara en "social anpassning" av gruppen till vad man tror den "externe" eller överordnade vill höra, oftast.Och i de välformulerade besluten kopieras den moraliskt neutrala tjänstemanna jargongen om och om igen ...och som käck hälsning till de drabbade hakas på -Du kan ju alltid överklaga....som om de flesta av de drabbade verkligen kan det ?..verklighetsfrånvänt.
Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?