Rapportera inlägg

Valt inlägg:

Rätt Mats...det sker en allmän uppluckring av humanistiska värden överhuvudtaget...samtidigt polariseras de ännu få, som inte kan eller vill följa med strömmen åt andra hållet.Jag har under de senaste åren sett hur nyttigt det vore om tjänstemän på alla myndigheter och nivåer skulle kunna hävda samvetsnöd utan att riskera sin tjänst, Ett Lex Humanum, eller nåt.Många,som annars inte vill ont, tvingar sig själva istället till identifikation med systemet. De öppet rasistiska eller dikatoriska tendenserna kan man bekämpa med argument och handling..som de på Politiskt Korrekt..men det är svårare med alla dem som "bara gör sitt jobb" då de inte har några "egna åsikter i tjänsten". De gånger man fått insyn i jargongen på polisen,migrationsverket,sociala och tyvärr också FK...så har det inte varit positivt förvånande..Det allmänna samhällsklimatet och dess tjänare går oftast hand i hand. Pöblar har vi redan sett vid moskeer och samlingslokaler för udda folk...och risken är att det blir fler..Men vi har också en pöbel som jublar varje gång myndigheter förgriper sig på svaga och utsatta grupper..Polisen skall inte ha nån hejarklack när de använder batongerna och internerar våra unga illegalt, som t.ex "Göteborgskravallerna" Migrationsverket skall inte ha nåt "tyst folkligt medgivande" när de skickar folk i döden.Jag tror säkert att du och jag står hyfsat nära varann om vi pratar...jag skulle hoppas det höll den dag du skulle ta ett hemskt beslut om någon som mig också...eller såg nån av dina kollegor göra det...Det blir gärna Boforsanda istället..Speciellt som du tror på den representativa parlamentariska demokratin...skall du då inte utföra beslut tagna i den ordningen ?...vad är då alternativet ?

Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?