Rapportera inlägg

Valt inlägg:

Hallå Lennart! - Har en liknande upplevelse i Polen 1981 - Skulle göra en "reportageresa" till Gdansk i Dec-81 - Körde en SKODA av 1980 års modell - fick sitta i Tullen 2 timmar,fråntagen mitt Pass - När jag fick tillbaka det,hade man antecknat bilens fabrikat & Reg,nummer i passet - antagligen för att det var det enda bilfabrikatet man skulle kunna lämna kvar i Polen då - Svartväxlarna hade förmodligen dåliga tider i Dec,i panik kastade de in 10.000 sloty genom sidorutan,när jag försökte förklara att jag inte hade något behov av dem - 100:- Skr fick dom i utbyte - minns att maten på ditvägen var under all kritik - vid hemresan hade jag c:a 7000 sloty kvar - skulle åka med nattbåten kl 12.00 - gick fram och tittade i färjeterminalen vid 11-tiden - en dam satt bakom en liten lucka - på hennes bord låg en hög med slotysedlar - såg att alla med polska bilar gick in dit innan dom satte sig i bilarna igen - en "polskifiat" med liten släpvagn kom - jag fick kontakt med dom - gav dom mina sloty - Vi träffs utanför matsalen 00.30 sa mina polska vänner -

Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?