Rapportera inlägg

Valt inlägg:

zyxvuts #16 Ska vi tro våra erfarenheter så dräller det av bokstavskombinationer ute i samhället - vem är egentligen "normal" - inte är det heller många som verkligen håller sej mellan utvecklingskurvorna utan personliga egenheter som måste ses med visst överseende. Du kan se det även högre upp i åren där tämligen många drabbas av märkliga ryck som försätter den förvärvade vuxenhetens normala mönster helt ur spel. Din beskrivning av dina erfarenheter visar att viss medicinering kan hjälpa vilket nog ingen vill missunna din pojke. Min personliga erfarenhet är att problematiken accentueras då barn med liknande egenskaper som din son kommer i puberteten - det kan gå bra, men ibland uppstår även en del missförstånd som kan ställa till ett och annat bakslag trots medicinering. Egentligen är vi inne och tassar på ett farligt komplicerat område då vi i det närmaste kan medicinera bort symptom, men där den genetiska koden ärvs och kan förstärkas beroende på kombinationen i nästa led. Tänker på blödarsjukepreparaten som under en tid på nittonhundratalet var en av de mest sålda läkemedlen. Det hindrade blödningarna hos de blödarsjuka men förändrade inte anlagen vilket innebär att fler har blödarsjuka i dag. Som jag ser det så försätts det naturliga urvalets gallrande funktion helt ur spel just genom att symptomen görs osynliga. Jag kan se två alternativa scenarion 1. En naturlig gallring kommer att ske vid en samhällelig kollaps. 2. Gentekniken kommer att kunna plocka om i arvsanlagen och ersätta icke ändamålsenliga/skadade gener med funktionella.

Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?