Rapportera inlägg

Valt inlägg:

Inom 5 timmar efter att denna artikel publicerades har jag fått tre mail, ur vilka jag citerar följande: Stefan: Jag bor i skogssamernas område. Det har länge varit konflikter i dessa breddgrader, och här finns inte mycket som knyter samerna samman, tvärtom.Vinterbetet är det som skapar mest osämja, vilket gör att de i stort ogillar allt mot varandra. Det är ett rätt konstigt beteende när de tillhör en minoritet, som skulle och borde stå enade. Kent: Har vi inte kunnat reda ut problemen med denna lilla grupp invandrare, hur skall det då bli med dagens hjorder? De riktiga problemen har inte börjat än, befarar jag. Olle: Min kommentar är den att det inte var någon egentlig tvångsförflyttning. Jag anser att dessa samer kunde sälja sina renar och leva som andra svenskar. Var det en tvångsförflyttning när 500 000 norrlänningar flyttade söderut på 60-talet och i många fall fick skola om sig? Frånsett det en mycket bra artikel!! ----------------------------------------------------------------- Nämnda artiklar kan rekvirerars från mig O

Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?