Valt inlägg:
Leif #81
Jo visst bryr jag mej, men kanske inte så stelbent att jag bara för att jag har familj vill konservera livet till något det inte är - att stoppa upp den dynamiska livsprocessen till en uttjänt arts favör av nostalgiska skäl tror jag inte är bra - ett foster måste få födas då det blivit fullgånget även om den havande modern är aldrig så vacker som då.
På något sätt och av någon anledning vänder jag mej mot att tvingas vara någons experiment - det känns helt enkelt inte bra - jag tycker inte heller om att vi utför experiment på andra av våra biotopbröder och systrar - det är inte förenligt med respekt för de drabbade individerna.
Om som du säjer - man begränsar oss med vårt själsliga godkännande så menar du att detta "man" därmed tagit på sig ett ansvar för oss. Ja, så måste det tolkas. Frågan är bara om iden bakom detta fullföljande är förenlig med den kosmiska moralen om någon sådan finns - det jag irriterar mej på i det fallet är att få om någon verkligen känner sej ha blivit tillfrågad om dom godkänner någon medverkan i experimenterandet - jag gör det inte.
Fast jag skulle kanske ge mitt gillande om jag kände att den eventuella planen för ingreppen har ett rimligt gott syfte.
Men framför att saknar jag kommunikation med dessa "dom" och "man", vad är det som hindrar att "vi" kan föra en dialog och kanske bara av den få förståelse för nödvändigheten av ett annat förhållningssätt till vårt fysiska och själsliga liv och förståss alla oändligt många andra liv.
Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?