Rapportera inlägg

Valt inlägg:

Dag #19 Jag är osäker på om just uttrycket "skapa pengar ur luft" syftar på att det inte finns någon täckning i till exempel guld för de pengar som trycks upp, eller att bankerna får låna ut 10 gånger mer pengar i form av siffror på papper ej sedlar och mynt än de har. Oavsett vilket, så innebär det att hela penningsystemet skulle rasa ihop om alla människor som har pengar på banken tar ut dessa. Helt enkelt därför att alla dessa pengar inte finns hos bankerna. Den som kontrollerar världsvalutan dollarn än så länge och har monopol på att trycka denna, det vill säga den privata centralbanken i USA Federal Reserv, kan då välja att trycka upp mer pengar - "ur luft" - eller ej. Därmed kontrollerar de ekonomin, så länge de som använder dollar har mer förtroende för dess värde än för andra valutor. Din huvudpoäng, att själva skuldsystemet är förslavande delar jag till fullo, vilket väl också framgår av min artikel. Uppskattar din distinktion mellan FÖRFLUTEN och FRAMTIDA människotid, och inser att jag nog på allvar måste ta itu med att studera bankernas roll och penningsystemet funktion i dagens värld, eftersom jag är lite osäker på dessa ting. Men när det gäller sionismen är jag expert : mvh lasse w

Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?