Rapportera inlägg

Valt inlägg:

#65 För övrigt har jag noterat att du titt som oftast i alla möjliga diskussioner tar upp pedofili som tema fast det inte alls ligger i upplägget. Säkert har du dina skäl, men tror du inte att det vore bättre för alla om du försökte bearbeta dina eventuella trauman eller "hang up" på annat sätt. Detta sagt i all välmening - Åter till #64 där du fortfarande envisas med att fladdrar från ämne till ämne - om dina ambitioner går ut på något annat än att jävlas och förstöra diskussionen så använd den kunskap du har - du vet lika bra som jag att människans villkor inte är särskilt enhetliga på denna jord och att det knappast går att jämföra befolkningen i ett högteknologiskt och sekulariserat i-lands liv och levnadsstandard med ett av svält och umbäranden drabbat folk i Afrikas avkrokar som dessutom blivit utsuget av europeisk kolonisation, men den insikten håller du inne med för att i stället framhålla dessa drabbade människors ansvar att i sin nöd kunna utveckla en högre moral och bättre samhällelig kontroll än vad vi själva har - är inte det lite väl övermaga. För övrigt finns det fog för att påstå att även schimpanser har samma eller motsvarande problem som människan om deras sociala strukturer rubbas, och precis som i schimpansernas fall kan en god ballans återupprättas om mer lämpade betingelser för våra respektive liv återkommer. I det fallet tror jag för människans del på en mer målinriktad styrning än marknadens tyranni.

Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?