Valt inlägg:
#57 Det dyker upp ett och annat vi är överens om, som exempel citat// att ingen kan vara så "ful" eller "snygg" att ens h a n d l i n g a r inte får effekter... Även negativa sådana .//sc. Dock inte bara "OM brist på både kärlek OCH omdöme saknas" utan särskilt om detta finns som personliga kvaliteter hos respektive ful eller snygg, och många är de sagor som berättar att även en "ful" kan bli vacker i andras ögon om denne bärs av sin kärlek - förvisso även sagor om dess motsats, att den vackre rider på sin skönhet som blir en allas tyranni. Att "olyckliga mödrar" precis som olyckliga fäder kan bli dåliga föredömen är just inte heller så svårt att förstå och faller sej rätt naturligt. Att du inte förstår min "syn" på kvinnor har nog mer med vilja att göra än brist på förståndsgåvor,,, Kanske beror det också på att jag inte ser på kvinnor på annat sätt än jag ser på män mao som människor i första hand och specifika kön i andra, och att vi oavsett kön ändå lever under samma ok - du tror väl inte att män har en särskild könsbetingad önskan att bilda familj eller ha samröre med själsligt och könsfunktionellet stympade kvinnor oförmögna till mogen levande kärlek? Må så vara att det kan förekomma - liksom det du säger om den pedofilskapande kvinnan du beskriver i #57, men det är trots allt ytterligheter. Däremot, sammantaget med en hel del annat som vårt samhälle VI skapar finns det all anledning att känna betänksamhet, och frågan om - konkurrenssamhället och marknadsekonomin är till gagn för utvecklandet av en god människa kapabel till ett socialt moget liv tillsammans med andra människor borde mer än någonsin vara aktuell? Ensamma människor som söker viss tillfredsställelse i innehavet av diverse keldjur, intagandet av droger, självmord och andra sociala sjukdomar samt tröst/överkonsumtion är bara några exempel på alarmerande företeelser i det sk moderna samhället vilka jag ser som väl så goda orsaker till en omvärdering av hela konceptet vilken förhoppningsvis kunde leda till en betydligt mer medveten strävan i formandet av vår gemensamma livsbas...
Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?